+38 (044) 502 01 87
+38 (097) 502 01 87
+38 (095) 502 01 87
+38 (073) 502 01 87
Автоскло - «запчастина» недешева, тому при незначних пошкодженнях, таких як невелика тріщина по краю або скол, від потрапляння невеликого камінчика, найдоцільніше відремонтувати, чим замінити. Адже якщо залишити тріщину без ремонту, то забруднюючись, вона стане занадто помітна, а при замерзанні в ній вологи взимку або нагріванні влітку на сонці почне «рости». Скол, особливо в полі постійного огляду, будучи помітним, починає діяти на нерви, а також в подальшому також можуть утворитися від нього тріщини.
Як правильно ремонтувати автоскло, на автосалоні SIA-2012 показували майстри мережі сервісних центрів з встановлення та ремонту автоскла «Glass Еxpress», а журналісти CarWay.com.ua цей процес задокументували.
Уважно оглядається пошкодження і в кінці тріщини ставиться крапка свердління, свердлиться тільки зовнішній шар скла. Як тільки відчули провал - для цього, безумовно, потрібен досвід - припиняється свердління, щоб не пошкодити цілий внутрішній шар.
Потім слід перевірити стан тріщини на наявність вологи або забруднень. Для цього береться аркуш білого паперу, підкладається під тріщину, і проводиться візуальна оцінка. Якщо блиск характерний «скляний», значить тріщина суха і чиста, якщо матовий - значить вона забруднена. У цьому випадку за допомогою очищаючого засобу, у вигляді спрею, тріщина очищається, а потім висушується компресором.
Переконавшись, що тріщина суха і чиста, можна заводити полімер всередину тріщини по всій її довжині. Вводити полімер слід акуратно, не поспішаючи, переконуючись в тому що він заповнює всю тріщину як в довжину, так і в глибину.
При необхідності слід скористатися спеціальним пристроєм - розширником тріщини. Він кріпиться зсередини на присосках з внутрішньої сторони скла і чинить тиск, розширюючи тріщину - в цьому теж важливо витримати міру, щоб не збільшити тріщину. Тріщина відкривається, і полімер краще проникає в неї.
Потім на скло накладаються спеціальні плівки, і тріщина підігрівається зсередини пристроєм, що нагадує газову турбо-запальничку. При цьому важливо витримати правильну відстань до скла і час прогріву, щоб не перегріти скло. Таким чином при правильному прогріванні, оскільки залишки повітря, розширюючись, залишають тріщину, при охолодженні створюється ефект всмоктування полімеру. Крім того, більш теплий полімер проникає глибше в мікроструктуру скла.
Переконавшись, що полімер повністю заповнив тріщину, поверх тріщини накладається спеціальна плівка, і ділянку опромінюють ультрафіолетовою лампою 15-20 хвилин, оскільки полімер твердне під дією УФ-випромінювання. Нарешті, видаляється плівка, і - скло відремонтовано. Після затвердіння, полімер скріплює тріщину зсередини і усувається блиск тріщини, оскільки світло вже не заломлюється на самій тріщині - оптичні характеристики полімеру, що затвердів, дуже близькі до оптичних властивостей скла.
Технологія ремонту сколу подібна ремонту тріщини. Скол очищається і висушується. Потім сверлиться центр ушкодження, причому перед свердлінням на скол наноситься крапля полімеру, щоб він відразу проник в скол і не пустив туди вологу. Свердління знімає напругу в сколі. Точно, як у випадку з ремонтом тріщини, уважно сверлится тільки зовнішній шар скла (якщо скол зовнішній).
Коли зовнішній шар скла просвердлений, за допомогою спеціального інжектора під тиском полімер вводиться всередину сколу. Невелика кількість полімеру наноситься на скол, і зверху ставиться інжектор, створює підвищений тиск. Під тиском поршня інжектора, полімер проникає в усі важкодоступні ділянки сколу. Якщо у сколу є «промені» більше півтора сантиметрів, їх кінці перед введенням полімеру треба засвердлити, промені ж більше півтора сантиметрів полімер утримує від поширення і без засвердлювання.
Процедуру можна при необхідності повторити два-три рази залежно від величини самого сколу - полімер НЕ застигає, поки не буде опромінений потужним джерелом ультрафіолету. Також, як і при ремонті тріщин, за допомогою підігріву скла створюється додатковий ефект всмоктування. Коли скол повністю заповнений полімером, накладається плівка, включається ультрафіолетова лампа, і полімер, що твердіє, нарощує колишню поверхню скла. Потім плівка видаляється, і за допомогою спеціальної насадки і пасти місце відколу полірується.
Як бачимо, ремонт автоскла вимагає спеціальних навичок, використання особливих матеріалів та інструментів, без яких не вийде виконати його якісно. Звичайно, можна скористатися скотчем або «супер-клеєм», як це роблять деякі «народні умільці» в гаражах, але такий «ремонт» не дасть позитивного естетичного результату, а згодом приведе до заміни автоскла. Тому ремонтом автоскла, так само як калібруванням форсунок або налаштуванням ГРМ, повинні займатися не «майстра на всю голову», а справжні фахівці.