Датчики дощу і світла. Принцип роботи та міфи

Датчик дощу 
Датчик дощу

Так як же цей прилад відчуває дощові краплі, якщо розташований в салоні? Секрет простий - датчик дощу реагує на світло, а не на вологу. У ньому є світлодіод, що випускає невидимий нам інфрачервоне світло, і фотодатчик. 

Інфрачервоне світло потрапляє на скло і, частково відбиваючись від нього, повертається на датчик - фотоелемент. Бортовий комп'ютер визначає, яку кількість світла повернулося. Коли лобове скло мокре, світло практично не відбивається від поверхні скла. Коли ж скло сухе, на фотоелемент повертається багато світла. Визначивши, що скло вологе, датчик включає склоочисники. Деякі моделі датчиків здатні досить точно визначати кількість вологи і відповідно регулювати швидкість «двірників» і подачу омиваючої рідини.

 

Датчик світла

Тепер подивимося як працює датчик світла. Для розпізнавання конкретних зовнішніх умов, таких як їзда по алеї під деревами або проїзд через тунель, передбачені дві зони вимірювання освітленості сенсорикою світла. Глобальна зона оцінює безпосередню освітленість у автомобіля, а передня зона оцінює умови освітлення ділянки дороги перед автомобілем.

Залежно від ступеню покриття лобового скла водою дотчик виконує такі функції:

  • Автоматичне включення та виключення склоочисника в семи швидкісних режимах
  • Включення фар під час дощу

 

Міфи про датчик дощу

Міф №1 «На лобове скло з датчиком дощу не можна клеїти смугу тонування».
Можна: в цьому випадку в тонувальній плівці вирізається отвір під датчик.

Міф №2 вже розвіяний: датчик дощу активується від удару крапель по склу або вібрації та інших механічних впливів. Принцип його роботи заснований на дії фотоелементів. Якби датчик реагував на удари по склу, склоочисники старанно б стирали зі скла комах, пил та камінчики.

Міф №3: «Датчик дощу не працює взимку». Датчик дощу реагує на краплі води, але не сніг, тому взимку він гірше справляється зі своїми обов'язками. Втім, падаючий сніг відразу розтане і перетвориться на воду, якщо в автомобілі є обігрів скла. У цьому випадку датчик дощу буде функціонувати нормально.

Міф №4: «Датчик дощу вночі не працює». Як ми писали раніше, робота датчика дощу заснована на відображенні інфрачервоних променів, випромінюваних світлодіодом, від поверхні скла. Денне світло або його відсутність ніяк не впливає на роботу приладу.

Міф №5: «При заміні скла від датчика дощу доведеться відмовитися». Це не так: багато виробників пропонують автоскло з місцем під датчик дощу.

«Glass Express» пропонує автоскло з датчиком дощу для більшості іномарок.